Lázně na pojišťovnu: Jak začít?
To nejdůležitější na začátek: Lázně hradí zdravotní pojišťovna tehdy, pokud jde o nezbytnou součást léčebného procesu. Péči v lázních musí doporučit ošetřující lékař a potvrdit zdravotní pojišťovna.
O tom, zda jde o nezbytnou součást Vašeho léčebného procesu a můžete tedy žádat o lázeňskou péči z veřejného zdravotního pojištění, je dobré se poradit s lékařem. Významně Vám napoví také pohled do Indikačního seznamu. Jde o přílohu zákona o veřejném zdravotním pojištění, kde je dáno, jaké diagnózy lze v lázních léčit. Zde je výňatek z Indikačního seznamu zobrazující diagnózy, které se léčí u nás v Lázních Teplice v Čechách.
Jakého lékaře můžete požádat? Podat návrh na Vaši lázeňskou péči může jak Váš registrující praktický lékař, tak ambulantní specialista, tak ošetřující lékař při hospitalizaci (to platí zejména u stavů po operacích, výměnách kloubů atd.). Po potřebných vyšetřeních a vyloučení kontraindikací Váš lékař zašle Váš návrh na lázně do Vaí zdravotní pojišťovny, která posuzuje, zda jsou splněny podmínky pro úhradu lázeňské péče. Lázně Teplice v Čechách mají smlouvu se všemi zdravotními pojišťovnami v ČR.
Zdravotní pojišťovna se vyjadřuje také k míře účasti na úhradě Vašeho pobytu. V případě Komplexní lázeňské péče bude léčení plně hradit zdravotní pojišťovna, stravování a ubytování
bude hradit v základním standardu. V případě Příspěvkové lázeňské péče přispívá zdravotní pojišťovna na léčebnou část lázeňského pobytu. Ubytování a stravování si léčený hradí sám.
Schválený návrh odesílá zdravotní pojišťovna přímo do lázní. O tom, že je vše připraveno, Vás lázně informují zvacím dopisem, který můžete očekávat přibližně dva týdny před plánovaným nástupem. Termín si u nás můžete domluvit už předem. Předběžná rezervace termínu je bezplatná na tel.: 417 977 446 / 417 977 449 (Po – Pá 8 – 15)